1:ans veckobrev v.13

I matte har vi arbetat med addition av tiotal och ental, vi har delat upp talen för att sedan addera entalen och tiotalen var för sig. Även att addera 3 ental genom att använda sig av tre olika metoder, bilda 10/hitta dubblor/börja addera från det största talet. Vi har precis börjat på att subtrahera ental och tiotal.

Sandra från skolbibliotekscentralen kom igår och hade bokprat för oss. Hon presenterade flera spännande böcker som många är sugna på att läsa. Väldigt roligt!

Nu har eleverna fått redovisa sina tekniska uppfinningar för varandra. Flera bra och fina manicker som skulle vara väldigt bra att ha presenterades. Det var lite nervöst att redovisa för de andra men de gjorde ett riktigt bra jobb. De som lyssnade fick tänka på att lyssna och sedan ge feedback till grupperna. Bra jobbat alla!

Igår hade 1:an musik tillsammans med F:an och då sjöng de olika påsksånger tillsammans.

Idag har vi haft påskpyssel tillsammans hela skolan. Vi presenterade många olika pyssel och eleverna fick sedan cirkulera runt i de olika klassrummen och göra de pyssel som de ville. Redan i onsdags fick vi påskbord till lunch och då passade vi på att duka långbord i klassrummet.

På solen i veckan kunde man få pyssla med Jannice.

v.14 Påsklov!

v.15