Fritids v11

Vi vill återigen tacka alla föräldrar som kunde hämta sina barn tidigare när personalen var iväg på fortbildning, väldigt hjälpsamt!!

I måndags var det dags för Liatorp fritids mellofinal, och vann gjorde Theoz!
Innan vi körde igång att titta på bidragen fick man göra sin egen popcornbägare. Nästan alla ville vara med vilket var extra kul när det var just final.

Denna veckan har vi fortsatt sagotemat med Emil i Lönneberga. Vi tittade på Emil och griseknoen som inledning, och läser om Emil på mellanmålet.
Några har även fått testa att sätta knorren på griseknoen.

Teatern från förra veckan om Pippi visades upp för fritidsbarnen i onsdags och igår, och var väldigt uppskattad och rolig.

Idag kunde man gå en tipsrunda om Emil. Det var bra samarbete och de löste frågorna bra.

Vi påminner om schema för påsklovet i IST, sista dagen 24/3.

Vi undrar även om ni har några strumpor som saknar den andra kompisen av paret, och ändå tänkt slänga. I så fall tar vi gärna emot den/dem så vi kan använda till pyssel nästa vecka.

Trevlig helg, hälsar fritidspersonalen!