2:ans veckobrev v 11

Det börjar snart bli dags för vårens utvecklingssamtal och i veckan fick ni en lapp där ni kan fylla i vilka tider som passar. Ta med den nästa vecka, senast fredag.

Denna veckan har vi börjat jobba med pengar i matten. Vi har tränat på att räkna samma pengar och att samma värde kan visas på olika sätt.

På bilden tittade vi på hur kroppen ser ut och klippte sen ut kroppar från en tidning. Där efter målade vi bakgrund med vattenfärger. Även på engelskan jobbade vi med kroppen och att repetera kroppsdelarna.

På NO har eleverna avslutat arbetet med blandningar och lösningar genom att skriva en faktatext. Vi har tränat på att lyssna, skriva stödord och att återberätta innan det var dags att skriva meningar.

Igår hade vi en liten 300 – fest eftersom vi gått 300 dagar i skolan (1:an och 2:an). Vi öppnade upp en kiosk på lekplatsen. Alla fick handla något gott och sen lekte vi i solen.

Veckan avslutades med att vi tittade på operan Sagobagaren som handlade om Alice Tégner och hennes visor. Efteråt var det en workshop via Zoom där eleverna fick ge förslag på vad som skulle hände. Vi fick även vara med och sjunga några av sångerna.

v 12

Måndag: Veckans grej – olika strumpor

Tisdag: Idrott (med ombyte och dusch)

Onsdag:

Torsdag:

Fredag: Lämna lappen med om samtalstider

Ha en skön helg!

//Betty och Pernilla