Fritids v9

Då har vi varit igång en vecka efter sportlovet. Vi har börjat med ett nytt tema: hälsa, och startat igång ett fritidsråd.

Vi började veckan med att barnen fick skriva ner förslag på vad de ville göra under temat, som vi sammanställde och tog med till fritidsrådet dagen efter. På fritidsrådet får sedan några barn som önskat vara med, hjälpa till att planera vad vi ska göra kommande veckor utifrån alla barns förslag.

På tisdagen var några i Lilla skogen för att leka lekar och testa på att tälja.
Vi har även gjort fruktsallad till mellanmål och idag erbjöd vi yoga. Det var yoga med både djungeltema och cirkustema, vilket barnen tyckte var både roligt och avslappnande.

Nästa vecka kommer vi att börja skicka ut lappar för påsklovet, eftersom det bara är 4 veckor mellan sport- och påsklov.

Vi kan även berätta att vi har en kille på praktik här fram till påsklovet. Han heter Albin och går sista året på Barn- och fritidsprogrammet.

Trevlig helg! Hälsningar fritidspersonalen.