1:ans veckobrev v 9

Då var vi igång igen efter lovet, även om det blev en lite annorlunda vecka eftersom Tesan varit sjuk. Jannice, Matilda och Johan har varit i klassen istället.

I tisdags på musiken lyssnade vi på klassisk musik medan eleverna ritade vilka bilder som kom upp i huvudet. Sedan fick de berätta vad de kände när de hörde musiken. Nästa vecka lyssnar vi vidare på bla popmusik.

På svenskan har vi bla tränat läsförståelse och på mattelektionerna har det tränats på ental och tiotal, addition med tre tal samt subtraktion med ental och tiotal.

Vi har pysslat fina tulpaner på bilden.

Läsläxan genomfördes som kompisläsning. Eleverna blev indelade i par och läste för varandra. De fick även skriva hur det gått och välja en ny bok.

På NO fick eleverna vara två och två, och läsa om fåglar för att sedan svara på frågor om det.

Veckans grej var giraff. Det blev många fina texter om giraffer. Nästa veckas ledtråd är Atjoo på våren. Lycka till med gissningarna!!

Trevlig helg!!