F Klass v9

Först en liten påminnelse om att man fortfarande kan fylla i skolinspektionens enkät, fram till måndag den 8 mars.

Denna veckan har vi börjat med Teknik. Eleverna har berättat sina erfarenheter om vad som är teknik och vi har skrivit in dessa i ipaden. Det var lätt att komma på tekniksaker men lite svårare att komma på vad som inte är teknik. Vi har tittat på ett program från UR som berättade om teknik och där vi fick se en hur en bana byggdes för en bil som tillslut skulle smälla en ballong. Eleverna har under veckan fått fundera på hur deras bana ska se ut för att få en ballong smälld och detta ska de få pröva på måndag. De fick en, som eleverna uttryckte, lätt plätt uppgift att ringa in vad som är teknik.

På matematiken har vi arbetat med ordningstal upp till tionde, första andra tredje.. osv. Det är inte så enkelt att omvandla tex 5 till femte eller 3 till tredje. detta kommer vi arbeta vidare med fler gånger.

På musiken har vi lyssnat på två olika musikstilar, klassisk och pop, och ritat det man tycker passar till. En känsla man känner eller tänker på, vilka färger man tycker passar eller kanske händelser mm.

V10

Veckans bokstav Ff

Tisdag: Idrott

Onsdag: Ta med sak på F

Torsdag: Veckans grej. Ledtråd-Färgat krut på nyårsafton

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.