2:ans veckobrev v 9

Nu är det roligt att vara tillbaka igen efter lovet. Vi började veckan med att gå en liten runda på gården och prata med vår axelkompis ex om vad jag är bra på, något kompisen är bra på, det bästa med vår klass. Därefter pratade axelkompisarna om saker som var lika mellan dem och gjorde sen ett teamnamn och en vimpel.

På matematiken har vi denna vecka börjat jobba med subtraktion med talen upp till 1000. Vi har tränat på uppställning och att växla när entalen inte räcker och kommer fortsätta nästa vecka. Det var lite klurigt men när vi började prata om det kom vi ihåg hur vi gjorde när vi jobbat med det tidigare.

På bilden gjorde vi kärleksmonster och på svenskan gjorde vi sen en uppgift om monstrets ex ålder, favoritmat, intressen och egenskaper. Därefter fick eleverna skriva det som en personbeskrivning.

Nu kommer vi jobba med blandningar och lösningar. Igår fick eleverna göra gissningar om vad som hände när man rör ihop olika saker. Där efter fick de turas om att blanda de olika sakerna och vi pratade om vad som hände och ritade en enkel bild.

På engelska har vi repeterat olika djur och gjort en hörövning där olika djur beskrevs.

Vi har också lyssnat på klassisk musik och pop och samtidigt försökt rita något de kommer att tänka på.

v. 9

Måndag: Ingen veckans grej.

Tisdag: Idrott (med ombyte och dusch)

Onsdag:

Torsdag: