Fritids v. 23

Den här veckan har vi försökt att vara ute i det fina vädret så mycket som möjligt. Vi började veckan med ansiktsmålning utomhus. Det var mycket uppskattat och det var många som ville ha en målning på armen eller i ansiktet. Ur läroplanen: Erbjuda eleverna en meningsfull fritid.

Igår var det full aktivitet på skolgården, då de flesta valde att leka utomhus på den fria leken. Idag har några pysslat solrosor och andra pysslat i naturmaterial. Det var Alissa som höll i pysslet med naturmaterial och hon tyckte att det gick bra och att kompisarna lyssnade på hennes instruktioner. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att skapa i olika material. De flesta andra fritidsbarnen roade sig i vattenspridaren. Ur läroplanen: Erbjuda lek och rörelse.

Trevlig helg önskar vi på fritids!