1:ans veckobrev v.23

Jisses vad denna termin har gått fort, vi är redan framme vid läsårets sista veckobrev. Eleverna håller med om att det gått fort men samtidigt så längtar de till sommarlovet.

Vi har arbetat klart med talen upp till 100 i matten. Det som vi arbetat med är udda och jämna tal, detta är inte helt enkelt. Idag började vi på kapitlet som handlar om statistik. Det är ett kort kapitel som vi kommer göra klart innan sommarlovet. Vi gjorde en undersökning i klassen om favoritdjur sommarlovet start på detta område.

I svenska har vi tränat på att skriva en kort saga om en häxa och en katt. Vi skrev först tillsammans och sedan fick de skriva en egen i sin bok.

I övrigt handlar det mycket om att arbeta klart med saker som man har i sin låda och det kommer vara fokuset även för nästa vecka.

Igår lyssnade vi på den sista läsläxan för terminen. Vilken utveckling alla gjort under tiden i 1:an. En del har böcker som de vill läsa ut och har därför fått låna hem dem över lovet. Tänk på att det är superviktigt att fortsätta läsa även under lovet för att inte tappa för mycket i sin läsning. Så peppa era barn att läsa något, antingen bok eller tidning.

Kom ihåg att ta med en stor kasse/påse nästa vecka som vi kan packa alla deras saker i. De ska packa både skolsaker och kläder som de behöver ta hem.

v.24

Mån:

Tis: Friluftsdag, se tidigare inlägg

Ons: sista dagen att ta med påse

Tors:

Fre: Skolavslutning!