2:ans veckobrev v 23

Det har varit en liten kort vecka, men vi har hunnit med en del ändå.

Vi har pratat om programmering på matten, hur kan vi förflytta oss från punkt A till B.

På svenskan har vi skrivit klart våra texter om oss själva och ritat en passande bild till.

På SO:n har vi jobbat vidare med att bo i Sverige. Vi har bland annat pratat om vad som är viktigt i ett hem, varför det är bra med adresser och var människor vill bo.

Eleverna har också haft sin sista simlektion. Eleverna har kämpat toppenbra och simfröknarna hälsar att alla gjort framsteg i vattnet.

Nästa vecka ska vi samla ihop eleverna arbeten under året, så skicka gärna med en stor påse att packa sakerna i, senast onsdag.

Idag har också eleverna fått info från Biblioteket kring sommarlovsboken. Uppmuntra gärna till läsning under lovet.

Måndag: Veckans grej – smällande majs

Tisdag: Friluftsdag – kläder efter väder, vattenflaska och liten fika för de som vill

Onsdag: Ta med en stor påse.

Torsdag:

Fredag: Skolavslutning