Fritids v22

I måndags kunde man vara med på en skapande aktivitet där man gjorde en liten bil. Ur läroplanen: Skapa och uttrycka sig genom olika estetiska uttrycksformer.

På tisdagen tog vi ut vattenlandet och det var väldigt populärt. De fick samarbeta när vi skulle bygga ihop det och sedan lektes det hela eftermiddagen. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att kommunicera.

Att titta på insekter i lupp var onsdagens aktivitet. En grupp elever gick över till Lilla skogen och letade upp spännande insekter som sedan studerades i luppar.

Veckan har fortsatt med utomhusaktiviteter, så igår blev det dansstopp och idag har vi varit vid Bokliden.

Som avslutning ber vi er att titta över era barns tider i IST skolavslutningsdagen så att vi kan ha rätt bemanning på fritids.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!