2:ans veckobrev v 22

På matten har vi jobbat med stapeldiagram i veckan. Vi har tränat på att läsa av diagram och att jämföra resultatet med varandra ex det är fler som spelar fotboll än bandy, 18 barn har ridning som favoritsport, det är 8 fler som gillar ridning än bandy.

När vi hade bild gjorde vi superfina prickmålningar. Det var spännande att se bilderna växa fram från mitten och alla eleverna känns supernöjda med sin bild.

På svenskan har vi också gjort ett test som heter LegiLexi där eleverna bland annat lyssnar på ord, läser texter och läser ord på en minut. Alla elever har utvecklats under läsåret. Eleverna har också skrivit en text om sig själva.

Vi har fördjupat oss kring stad och landsbygd på veckans SO-pass. Vi pratade om olika ord som hör till de olika ställena och läste en faktatext med olika frågor.

Eleverna har nu haft sin sista idrottslektion för terminen. Igår blev det fotboll på multiarenan.

Vecka 23

Måndag: Ingen skola

Tisdag: Sveriges nationaldag. Skolan stängd.

Onsdag:

Torsdag: Simundervisning – ta med handduk, badkläder och frukt.

Fredag:

Ha en fin helg!