F-klassens veckobrev v: 22

I onsdags var det Kadhims sista dag hos oss på Liatorps skola. Vi önskar honom Lycka till på sin nya skola.

Förra veckan så fick vi ju ett brev utav Bambu där hen ville att vi skulle ta med oss vårt favoritgosedjur till skolan. Så det gjorde vi i måndags. Eleverna fick stå framme vid tavlan och berätta vad gosedjuret hette och vem de hade fått det utav. Sedan fotade de gosedjuret och skrev en text till. Alla elever är jätteduktiga på att stå framför sina kamrater och berätta något. Vi har tränat mycket på det under läsåret så för eleverna är det helt naturligt att prata inför sin klass.

I tisdags fortsatte vi med att programmera. Nu var det dags att programmera sin kompis  att gå från en plats till en annan utan att gå in i något. Vi programmerade även en nalle,  som Theo och  Eddie höll i handen, att hitta sin pappa som var placerad i en annan del utav klassrummet. Såklart lyckades eleverna med det. I går avslutade vi programmeringen med att eleverna skulle programmera mig med enbart ord att bre ett knäckebröd och ösa upp ett glas med vatten. Fråga era barn hur det gick, jag kan avslöja att det blev både kladdigt och blött.

På tisdagens idrottslektion lekte vi sol, vind, vatten och spelade fotboll. Vi är så tacksamma att vi får vara på multiarenan och även använda omklädningsrummen utav idrottsföreningen.

I dag har eleverna gjort en ögla med handtag utav piprensare och pärlor. Öglan använde vi till att blåsa såpbubblor med. Eleverna fick även träna på att följa en instruktion, göra mönster och att räkna antalet pärlor. Eleverna fick med den hem i dag så ni kan blåsa bubblor hela helgen.

V: 23

Måndag: Lovdag

Tisdag: 6 juni.🇸🇪

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Ha en fin helg!!

Tesan, Camilla och Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.