F-klassens veckobrev v: 20

Här kommer ett kortare veckobrev eftersom vi bara har gått tre dagar denna vecka.

Vilken härlig dag vi hade på Bokliden i går när vi sprang Liatorpsruset. Eleverna kämpade på bra och snabbast i klassen var Theo, Tyko och Assar. Efter loppen fikade vi på vår välförtjänta fika. De resterande idrottslektionerna på denna termin ska vi vara på Bokliden så eleverna behöver ha idrottskläder och skor med sig som de kan ha ute. Vi kommer även att duscha på Bokliden.

På matten denna vecka har vi fortsatt att jobba med lilla plus och repeterat antalsprincipen. Vi har även fortsatt att jobba i våra matteböcker.

På veckans svenskapass har börjat med att färdigställa böcker som vi ska ställa ut på Trivselkvällen. Eleverna har gjort fina framsidor och sorterat sina uppgifter i alfabetisk ordning.

I måndags hade vi ”Stopp min kropp” med Sara. Vi pratade om vad samtycke betyder och att allt annat än ett JA betyder NEJ. Vi pratade även om vilka kroppsregler och att man tex. inte behöver krama någon om man inte vill. Nästa vecka träffar vi kurator Sara igen.

V: 21

Måndag:

Tisdag: Idrott ute och Trivselkväll

Onsdag: Besök utav ”nya” F-klassare.

Torsdag:

Fredag:

Ha en fin Kristihimmelsfärdshelg!

Tesan, Matilda och Camilla

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.