2:ans veckobrev v 20

Eleverna kämpade på superbra igår på Liatorps ruset. Det var en härlig förmiddag i spåret och på Bokliden tillsammans med skolan och förskolan.

På svenskan fick eleverna sen skriva en text om förmiddagen. Vi har också tränat läsförståelse igen.

I veckan har vi undersökt jämvikt ute på gungbrädan och vi pratade om hur man kan påverka jämvikten genom att ex flytta sig framåt eller bakåt. Eleverna har också läst en faktatext om jämvikt, tyngdpunkt och stödyta.

På matten har vi börjat jobbat med klockan. Det är ett område som en del redan känner sig säkra på medan andra behöver träna mer. Vi kommer jobba vidare med klockan nästa vecka.

Veckans grej handlade om narvalen och vi lärde oss bland annat att den bara har två tänder, men hos hanen växer den ena tanden ut som ett långt horn.

Måndag: Veckans grej – Sveriges högst byggnad på land

Tisdag: Trivselkväll – Välkomna kl 17.30

Onsdag: Simundervisning – ta med handduk, badkläder och frukt.

Torsdag: Idrott ute – ta med ombyte och handduk.

Fredag: Läsläxa – kom ihåg boken och läskortet.

Trevlig helg!

//Betty & Maria