3:ans veckobrev, v. 20

Det blir ett lite kortare veckobrev då eleverna bara gått 3 skoldagar denna vecka.

I måndags på matten spelade vi tärningsspelen ”Glupska grisen” och ”Fyll i rutan 1–6” i axelpar.

Veckans grej var narvalen, inte helt lätt att lista ut. Vi lärde oss bland annat att den bara har två tänder varav den ena växer ut som ett långt horn och att narvalar saknar ryggfena.

Alla elever kämpade fint under Liatorpsruset i tisdags. Vi fick en härlig förmiddag tillsammans och regnet höll sig undan hela rundan.

På SO:n lärde vi oss om varför vi firar högtiden Kristi Himmelfärd genom ett kort utbildningsklipp och efterföljande Kahoot.

Vi säger grattis till My som inte bara vann Liatorpsruset utan också kammade hem andrapriset i South Swedish Rally-bildtävlingen med sitt bidrag. Vi firade i klassen idag med att äta glass tillsammans. My fick ett badmintonset och klassen tilldelades lite nya uteleksaker som vi kommer ha användning för nu veckorna innan sommarlovet.

Vi avslutade veckan med ”spelhåla” efter önskemål från eleverna.

Nästa vecka drar utvecklingssamtalen igång. Jag ser fram emot att träffa er alla.

Mån: Ledtråd veckans grej: Sveriges högsta byggnad på land

Tis: Trivselkväll kl. 17:30. Varmt välkomna.

Ons: Utflykt till Stensjöäng. Ta gärna med en frukt och/eller liten fika samt extra dryck.

Tor: Idrott ute (ta med ombyte + handduk) Läsläxa (ta med bok + läslogg)

Fre:

Önskar er en fin Kristihimmelfärdshelg! /Maja