Fritids v17

Den här veckan har vi fortsatt vårt tema med rymden. I måndags tittade vi vidare på serien Tillbaka till vintergatan, och den är väldigt populär.

De som var sugna på experiment kunde testa detta i tisdags.

I onsdags var det skapande på schemat. Eleverna fick göra fantasifulla rymdfigurer av toalettrullar och annat material.

Vi har börjat med en ny sorts aktivitet där elever från klass 3 håller i ledarskapet. Igår var det första tillfället och då var det Melker, My, Elsa och Lily P som höll i en fotbollsmatch på Bokliden. Ledarna fick själva utvärdera sin aktivitet och de skriver: ”Det var kul och alla lyssnade. Vi tyckte att det fungerade som vi tänkte oss.”

Idag har Noah M haft en aktivitet för sina kompisar. Det handlade om att vika papper.

Vi ser fram emot fler aktiviteter ledda av elever i klass 3!

I IST finns nu schema för vårens klämdagar (19/5 och 5/6). Fyll gärna i så snart ni vet hur ert omsorgsbehov ser ut.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!