1:ans veckobrev v.15

Denna vecka har det verkligen känts som om våren har kommit. Vi har arbetat med årstiden våren under vecka. Eleverna har fått se två filmer och sammanfattat vad de lärt sig på tavlan. De har även hunnit med att skriva en faktatext 2 och 2 och påbörjat sista delen på årstidsträdet.

När eleverna skulle skriva i sin tankebok fick de skriva om vad de kan om våra 4 årstider.

I matteboken har vi arbetat med skillnad. Vilket räknesätten ska man använda när vi pratar om skillnad? Hur tecknar vi det som vi räknar ut på rätt sätt så att svaret stämmer överens med frågan? Detta är inte helt lätt och det gäller att de inte är för snabba utan att de tänker till och även dubbelkolla sitt svar. Vi kommer att fortsätta med detta även nästa vecka.

På musiken pratade de om vår hörsel och hur musik kan påverka den.

Denna vecka fick alla likadan matteläxa. Vi har pratat en del om dubblor och att det är bra att kunna dem så därför blir det även läxan. Är det lite svårt att komma ihåg dem så träna lite extra på dem hemma till exempel när ni äter mat eller åker bil.

v.16

Mån: Liam som går Barn- och fritidsprogrammet börjar sin praktik hos oss.

Tis: idrott

Ons: Ikea museum