2:ans veckobrev v 13

Tänk så fort tiden går, att det redan nu är påsklov. Era barn kämpar på och utvecklas hela tiden. Det ska bli roligt att träffa er efter lovet när samtalen börjar.

Under veckan som har gått har vi förberett oss lite inför samtalen. Vi har också skrivit berättelser och jobbat med läsförståelse samt skiljetecken.

På matematiken har vi jobbat vidare med uppställning och minnessiffran. Vi har pratat en del om vad den där ettan betyder. Vi hann också börja prata om och jobba med att subtrahera hela tiotal och ental ex 543 – 200 och 588 – 40.

Vi har under veckan lärt oss mer om islam och också hört berättelsen om Muhammeds liv. Vi har också samlat ihop vad vi lärt oss om de olika religionerna och sorterar ex rätt bok, byggnad och viktig person till rätt religion. Vi pratade också om vilka likheter det finns mellan judendom, kristendom och islam. Eleverna kom på många saker ex alla tror på en gud, alla har en byggnad, en bok och symbol och de har högtider som de firar.

Veckan avslutades gemensamt påsk- och vårpyssel med hela skolan. Det var en härlig och kreativ förmiddag tillsammans.

Simundervisning

Vecka 16 – 21 kommer eleverna åka buss in till Älmhult för simundervisning på Haganäsbadet. Vi kommer åka dit onsdagar och torsdagar. Eleverna behöver ha badkläder och handduk med sig. Det är bra om eleverna kan ha en frukt med sig dessa dagar, så att de får lite ny energi innan simningen.

Måndag: Annan dag påsk

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag: Idrott inne (ombyte och handduk).

Fredag: Läsläxa– kom ihåg boken och läskortet.

Veckan 16 – 21: Simskola onsdagar och torsdagar. Kom ihåg badkläder, handduk och frukt.

Ha ett skön lov!

//Betty & Maria