2:ans veckobrev v 11

På veckans musiklektion har eleverna spelat på klaves och olika rytmer.

När vi hade bild spelade vi ett spel där man skulle rita ett monsters olika delar. På svenskan fick eleverna sen i uppgift att göra en beskrivande text om sitt monster.

Eleverna har också jobbat vidare med skiljetecken. De har jobbat med olika uppgifter och sett en film.

Under SO:lektionen lärde vi oss mer om judendomen. Vi läste fakta tillsammans och tittade sen på en film. Vi lyssnade också på berättelsen om Josef och efter den fick eleverna några frågor att funder kring ex om att säga förlåt och att vara avundsjuk samt att göra vänliga saker mot varandra.

På matematiken har vi jobbat klart med talen upp till 1000 så eleverna har gjort kunskapsloggen som bland annat handlar om hur tal är uppbygga, hundratal, tiotal och ental, siffrorna värde, att storleksordna och olika talföljer som ökar och minskar.

Idag får ni hem lappen om utvecklingssamtal som kommer börja efter påsklovet. Fyll i så många tider ni kan och lämna den senast fredag nästa vecka.

Vecka 12

Måndag: Veckans grej – Rockar en udda siffra

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag: Idrott inne (ombyte och handduk). Ta med matteläxa.

Fredag: Läsläxa– kom ihåg boken och läskortet.

Ha en fin helg!

//Betty & Maria