1:ans veckobrev v.11

Denna veckan har det varit väldigt blött och många behöver fylla på med extrakläder. Kolla gärna så att era barn har ordentligt med kläder, både ytterkläder och extrakläder.

På tekniken har vi tittat på Veta och teknikpatrullen som handlade om att uppfinna och hitta lösningar på problem man har. Efter filmen fick eleverna spåna på ”problem” de tycker att de har hemma som skulle vara bra att ha en lösning på. Efter att vi spånat lite fick de i grupper bestämma sig för ett problem de skulle lösa med en uppfinning. Nästa vecka ska de få göra en ritning av sin uppfinning.

I matte har vi arbetat med talen upp till 40 och olika talföljder. Något vi behöver träna på är att hoppa olika skutt så som 2, 5 och 10-skutt. I slutet av veckan hann vi även börja på att addera ett 2-siffrigt tal med ett 1-siffrigt.

På idrotten hängde jag med denna vecka, så kul att se eleverna i en annan miljö. De lekte Vem tar? och hade redskapsbana.

Idag på musiken har de tillsammans med Jannice tränat på noter och på att hålla takten när de spelade på claves.

v.12

Mån: