Fritids v10

Vi har fortsatt med att fokusera på Pippi Långstrump även denna veckan, där några gjort handdockor på pinne för att göra en teater. De har hjälpts åt att fixa rekvisita och skriva manus, och detta har de tränat in och än så länge visat upp för förskolan. Nästa vecka ska vi försöka få ihop så de kan visa upp för de andra barnen på fritids.
Ur läroplan: Ge eleverna förutsättningar att kunna tänka, lära och kommunicera i olika sammanhang och för skilda syften.

Igår erbjöd vi en tipsrunda med frågor om Pippi. Barnen tyckte det var roligt, men eftersom de kunde mycket om Pippi så tyckte de att frågorna var väldigt lätta.
Ur läroplan: Stimulera elevernas utveckling och lärande.

Idag på studiedagen har man kunnat välja på lite olika Pippi-pyssel, 2 olika apor (Herr Nilsson) och en skattkista.

Vi har nu bokat dagarna för lägret i Såganäs, v26, onsdag 28/6 och torsdag 29/6.

Vi påminner även om det ligger temporära scheman för både påsklovet och sommarlovet i IST.

Trevlig helg, hälsningar fritids!