Fritids v7

Vi vill börja med att tacka alla föräldrar som hämtade sina barn tidigare i onsdags!! Det var verkligen till stor hjälp och gjorde det möjligt för oss att deltaga i fortbildningen.

I måndags var det i vanlig ordning dags för Mello och vi har nu fler deltagare som är klara för finalen på Liatorps skola.

Temat med djur har fortsatt hela veckan. I tisdags kunde man få göra en fågelmatare av en mjölkkartong och i onsdags påbörjades byggen av djurparker i kartong. Igår gjorde eleverna djur av lera som sedan ska få bo i djurparkerna och idag har det tillverkats djur av toarullar. Djur, djur, djur ….

Som lite avbrott i all djurtillverkning har det även blivit pyssel till Alla hjärtans dag.

Nästa vecka är det sportlov. Tänk på att ta med bra kläder för utomhusvistelse, för vi är ute en bra stund varje dag. Glöm inte att ändra i IST om barnen blir lediga eller får ändrade tider.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!