2:ans veckobrev v 7

I veckan har vi introducerat treans tabell i matematiken. Vi har pratat om division och hur det hänger ihop med multiplikation. Som avslutning har vi jobbat med lästal och träna på att visa hur jag tänker. Idag spelade vi Yatzy med treorna.

I veckan har vi också lyssnat klart på andra boken om monstret Frank. Den här gången handlade det om en cirkus. De allra flesta tycker att det varit en spännande bok.

På bilden gjorde eleverna fina bilder där de blåser hjärtan över en vacker vy.

Vi har jobbat klart med blandningar och lösningar. Vi har pratat om hur man kan separerar en blandning och en lösning. Vi testade att separera sand från vatten med hjälp av en sil och ett kaffefilter.

På svenskan har eleverna skrivit klart sina berättelser om när fröken blev kidnappad av utomjordningar. Vilka härliga berättelser det blir och vilken fantasi barnen har.

När eleverna hade musik skulle de i grupper hitta på passande rörelser till en vers från sången ”Grisen gal i granens topp”.

Vecka 8 – Sportlov

Vecka 9

Måndag: Veckans grej – mångarmad

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag: Idrott inne (ombyte och handduk).

Fredag: Läsläxa – kom ihåg boken och läskortet.

Ha ett skön lov!

//Betty & Maria