1:ans veckobrev v.6

I tisdags startade vi upp ett arbete i teknik som handlar om att vi ska lära oss vad som är teknik och hur man kan veta det. Vi startade med att eleverna i grupper fick sortera ett antal föremål i två grupper teknik/inte teknik. De fick förklara varför de sorterat på det viset sedan fick de en förklaring på vad teknik är och efter det fick de flytta sina föremål om de ville.

På bilden har vi målat en ny del av vårt årstidsträd nämligen vinterträdet.

I tankeboken denna vecka skrev eleverna om vad de lärt sig i veckan. De skulle skriva om 2 saker. Väldigt kul att läsa om vad de tycker att de lärt sig.

På musiken idag fick eleverna arbeta vidare med att gestalta musik. Uppgiften var att i grupp gestalta texten i en barnvisa, Gubben Kvist, för att sedan visa upp det för resten av klassen.

På tisdag åker vi till ishallen igen istället för att ha idrott. Man får ha med sig en liten fika om man vill.

Påminner även här om att vi vill att ni fyller i skolverkets enkät!

v.7

Mån: känsloarbete med Sara