Fritids v 6

Först av allt vill vi hälsa Nora och Emilia välkomna tillbaka, de ska nu göra sin sista praktik hos oss på Liatorps skola/fritids. Det är så roligt att att de vill komma till oss och de är verkligen en tillgång på fritids!

Vi startade veckan med att lyssna på låtarna från helgens omgång av Melodifestivalen. Det var en väldigt uppskattad aktivitet och barnen fick rösta på vilka låtar de gillade bäst. Resultatet sattes upp på vår mello-vägg, kom gärna in och titta när ni hämtar era barn!

På tisdagen fortsatte vi med djur-temat och man kunde få pärla fina pärlplattor med djurmotiv. Det är väldigt populärt att pärla på fritids och barnen är verkligen bra på att koncentrera sig och räkna ut hur mönstret ska bli en färdig pärlplatta. Många av er har säkert fått hem en hel del färdiga alster!

I onsdags var det ett stort gäng som gick iväg och åkte pulka. Vi tänkte att det gällde att ta vara på snön, vilket visade sig vara ett bra beslut då det nu verkar töa bort. På torsdagen kunde man titta på filmer om djur och idag, fredag, har det fixats fruktsallad till mellanmål.

Idag är sista dagen att fylla i schemat för sportlovet, vi saknar fortfarande några.

Vi vill även påminna om vårt inlägg från igår och tacka på förhand för att ni hjälper oss med detta.                                                                                                                På onsdag nästa vecka 15/2, ska personalen på fortbildning. Har ni möjlighet att hämta era barn lite före klockan 15.00 så vore det önskvärt, så att så många som möjligt ur personalen kan deltaga.

Vi önskar alla en riktigt skön helg!! Fritidspersonalen