F-klassens veckobrev v:6

Vilket vinterväder vi har haft denna vecka. På rasterna har det varit full aktivitet med massa snölek.

På veckans idrottslektion lekte vi en ny lek som heter kortleken. Eleverna delas in i fyra lag där den första i laget får ta ett spelkort och sedan springa till rätt station och göra antalet övningar som kortet visar, t.ex. ruter 4 – hoppa 4 hopprepshopp. Vi hade stationerna hoppa över hästen, harskutt, springa på tjockmattan och hoppa hopprep eller rockring. Alla eleverna tyckte att leken var jätterolig och de var genomsvettiga efter idrottspasset.

I tisdags på No-passet fortsatte vi att jobba med årstiden vintern. Vi tittade på en film om vad som händer på vintern och sedan vek och klippte vi snöflingor. Snöflingorna pryder nu vårt klassrumsfönster.

På matten har vi tittat på ett avsnitt ur Miniräknarna som handlade om lägesbeskrivningsord. Sedan jobbade vi i matteböckerna och gjorde färdigt arbetshäften. I onsdags hade vi stationsarbeten på matten där fokus låg på att forma siffror.

Veckans bokstav har varit Uu och svaret på veckans grej var ugglan. Nästa veckas bokstav är Hh och det blir ingen veckans grej eftersom vi firar 100-dagen på fredag.

På bilden har vi gjort ugglor som vi har hängt på fönstret till vårt klassrum. Såå fina!

På fredag kommer vi fira att vi har blivit 100 dagar smartare. Eleverna har verkligen sett fram emot att få fira denna dag.

På tisdag är det dags att åka skridskor igen. Eleverna behöver ha med sig skridskor och hjälm. Vill man så får man gärna också ha med sig en hockeyklubba och fika. Ingen vanlig idrott denna dag.

PÅMINNELSE!!

Det är viktigt att ni svarar på enkäten från Skolinspektionen som finns i ett tidigare inlägg. Det ger oss en samlad bild över skolans pedagogiska och sociala miljö.

V: 7

Måndag:

Tisdag: Ishall, medtag skridskor och hjälm.

Onsdag:

Torsdag: Läxa

Fredag: 100-dagen.

Trevlig helg!!

Tesan, Matilda och Camilla

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.