Fritids v5

I måndags började några bygga småvärldar av Lego. Innan byggandet började tittade vi på några korta filmer där de byggt Legovärldar. Det byggdes sedan både en fotbollsplan, hus, strand och mycket annat fint. Dessa har fått stå kvar hela veckan, så man har kunnat fortsätta på sitt bygge och utveckla det.

På tisdagen tittade några på film om domino -och tändsticksbyggen. Barnen fick se både nya saker och sånt de hade sett innan. De var väldigt exalterade när de tittade!

På studiedagen var det rekorddag på förmiddagen. Nästan alla var med och försökte slå varandras rekord i exempelvis jägarställning, hänga längst tid i stegen, bygga högst kaplatorn och stå på ett ben samtidigt som man blundar.
På eftermiddagen var vi en runda på Bokliden, där vi spelade fotboll och lekte på lekplatsen.

Igår fick barnen lämna förslag på aktiviteter under mellanmålet, till det nya temat för februari, tema djur. Roligt att se vad de önskar göra under temat, och vad de kommer på som inte vi tänkt på.

Efter mellanmålet gick ett gäng till Lilla skogen för att bygga koja.

Idag har några gjort glass som vi ska äta en annan dag, eftersom den behöver stelna ordentligt i frysen. Det blev vaniljglass, och de som hjälpte till att göra den fick smaka på glassmeten innan den sattes i frysen.

Under veckan har vi satt upp vår Mellovägg och pyntat den med stjärnor och glitter. Det blev riktigt fint, och barnen är så taggade på att Melodifestivalen ska starta nu!
Den efterlängtade snön kom ju också idag, så det har varit mycket lek och byggande i den.

Glöm inte att fylla i det temporära schemat i IST för sportlovet. Sista dagen att fylla i är nästa fredag, 10/2.

Trevlig helg, hälsningar fritidspersonalen!