1:ans veckobrev v.4

Eleverna arbetar på så bra i klassen och vill lära sig allt de kan vilket är helt fantastiskt. De fick beröm av Peter och Martin, som varit här i veckan, att de har bra tålamod och att de är så lugna. Så härligt att få höra!

I måndags hade vi känslokunskap med Sara. Vi pratade om att det finns olika sorters känslor och att det är okej att ha dessa känslor även om vissa är jobbiga att ha. Känslan av att vara arg pratade vi lite mer om, när man kan bli det och hur det kan kännas. Men även hur de gör för att lugna ner sig. Det blev många tips på hur man kan göra.

På matten har vi arbetat klart med addition och subtraktion med talen upp till 20. Nästa vecka kommer vi börja på ett nytt kapitel som handlar om längd och höjd.

I tankeboken fick eleverna skriva om när de arbetar bäst i skolan till exempel när de arbetar själva eller i par.

I onsdags var det äntligen dags för oss att sätta igång med studien som ska göras kring hörförståelse i klassen. Eleverna har sett fram emot detta och det var kul att Martin och Peter kom hit till oss. Halva klassen har arbetat med Peter och Martin och andra halvan med mig. Vi arbetar med boken ”Hitta svaret”.

På tisdag åker vi till ishallen istället för idrott. Läs gärna tidigare inlägg om det.

v.5

Måndag: Sara har känslokunskap