F-klassens veckobrev v: 2

Äntligen var det dags för skola och vardag igen. Ser fram emot ännu en termin med era härliga barn.

I onsdags började vi med att eleverna fick rita och skriva lite från sitt jullov. Flera elever tyckte att fyrverkerierna på nyårsafton var en höjdpunkt medan någon hade haft en kompis som sov över. Vi hann även med att spela ett mattespel där vi repeterade siffra – mängd.

I går lärde vi oss ett nytt kortspel där vi tränar på talens värde, eleverna börjar bli riktigt duktiga på detta. Roligt att se hur mycket de har utvecklats på bara en termin.

Vi har också hunnit med ett nytt ämne som är teknik. Vi började lektionen med att lära oss vad teknik är och några olika tekniska lösningar. Vi kommer att jobba vidare med detta några veckor framöver.

På våra rörelsepauser har vi bl.a. hoppat hopprep. Svårt men superroligt!!

I dag på morgonen hade det hänt något mystiskt i vårt klassrum. Det låg och hängde löv och grenar lite överallt. Vem hade varit inne och gjort detta?? Hade fler klassrum likadant? Är det rektor Lena eller en insekt som har busat med oss. Vi klurade och klurade men kunde inte komma på vem det var. Eleverna fick ta sina IPads och skriva och rita vem de trodde att det kunde vara. Vi får väl se om det händer något mer mystiskt framöver……

På veckans bilduppgift har vi målat med ”kladdkritor” och vattenfärg. Många fina bilder blev det.

Nästa vecka är det läxa igen och veckans bokstav är Öö och ledtråden till veckans grej är: Lång bro.

V: 3

Måndag: