1:ans veckobrev v.41

I måndags gjorde vi en samarbetsövning där de i par skulle färglägga en bild tillsammans där de skulle bestämma om vilken sorts pennor skulle använda, vilka färger och vart färgerna skulle vara. De var mycket duktiga på att komma överens och kompromissa.

Vi har även tränat på att ge respons och reagera positivt på responsen. Jag skrev en text som de fick ge respons på först. De fick utifrån en checklista kolla så att jag hade stor bokstav, punkt, mellanrum och rubrik. Sen fick de även tipsa mig om saker jag kunde förbättra i texten. Efter det fick de göra likadant på en kompis text. De har sedan arbetat med att göra sin egna text bättre utifrån responsen. Bilder på resultatet kommer nästa vecka.

Varje torsdag har vi en rastaktivitet tillsammans med F-klassen där alla ska vara med. Denna vecka hade vi Under hökens vingar kom.

Idag har eleverna fått med sig nya mattekort hem som de ska träna till nästa vecka. De hade tränat mycket bra när jag kollade dem idag.

Klassen avslutade en härlig vecka med att chilla lite.

v.42

Måndag: