F-klassens veckobrev v: 41

Här kommer veckobrevet lite försent. Glömde visst trycka på publiceraknappen……

Vi startade veckan med brandövning. Eleverna fick reda på att vi skulle ha brandövning någon gång under dagen och vad de skulle göra när larmet gick. Vid niotiden gick larmet och eleverna gick lugnt och fint ut och ställde sig i ett led på fotbollsplanen. Så toppenbra!!

På veckans mattepass har vi fortsatt att jobba med mönster. Eleverna fick två och två lägga mönster med saxar, suddgummi, pärlor mm. Flera utav eleverna gjorde riktigt svåra mönster. Vi tittade även på ett avsnitt ur miniräknarna. Nästa vecka ska vi jobba med symmetri.

På onsdagarna framöver ska vi jobba med olika stationer. I började i onsdags med fyra olika stationer i matten. De olika stationerna var tangram, multilink, prick till prick och tärningsspel. Detta gör vi för att individanpassa undervisningen samtidigt som vi kan kartlägga deras kunskaper.

Veckans bokstav har varit Mm och svaret på veckans grej var mammut. Eleverna fick bl.a. lära sig att mammuten hade långa betar och päls. Nästa veckas bokstav är Ee och ledtråden är: Hoppar från tallegren.

I tisdags var vi på Bokliden igen och tittade på höstliga löv. Eleverna fick leta efter lönn, rönn, björk och lönnlöv. Lätt att hitta tyckte några elever medan andra tyckte att det var lite klurigare. I dag har vi avslutat vårt hösttema med att göra ett träd i höstens färger. Nästa vecka ska vi börja med ett nytt tema som är trafik.

Nästa vecka kommer Agnes från åk:9 på Linnéskolan och gör en praktikvecka hos oss.

V:42

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag: Läxa

Fredag: Veckans grej

Trevlig helg!!

Matilda och Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.