Information om trygghetscirkeln.

Det går fortfarande bra att anmäla sig till föräldrautbildningen som är i Diö.

Om man hellre vill gå den längre kursen i Älmhult finns med information på denna länk:

Trygghetscirkeln för föräldrar med barn 0–8 år | Älmhults kommun (almhult.se)

Nedan är information om föräldratelefon:

Föräldratelefon

Behöver du någon att prata med om din föräldraroll, om ditt barn eller barn du står nära?

På Älmhults kommuns föräldratelefon får du möjlighet att både ställa frågor och dela tankar med en erfaren familjebehandlare för att hitta nya sätt och vägar till en bättre situation. Du kan även få hjälp med hänvisning till andra som erbjuder stöd.

Samtalen till Föräldratelefonen kan beröra både stora och små problem kring barn, oavsett ålder. Personalen har tystnadsplikt. Samtalen dokumenteras inte och du kan vara anonym.

När du ringer till föräldratelefonen får du prata med Anne Orajärvi eller Katrine Arvidsson. De har lång erfarenhet av att arbeta tillsammans med familjer.

Telefon öppettider:

Tisdagar klockan 12.30 – 14.00

Onsdagar klockan 16.00 – 17.00

Övrig tid finns röstbrevlåda där du kan lämna ett meddelande och bli uppringd inom ett dygn.

Välkommen att höra av dig på mail eller telefon.

familj@almhult.se

Hanna Johansson