Fritids v38

I måndags kunde man välja att hoppa långhopprep. Det var några barn som nappade på det och man testade olika ramsor tex ABC och Lillan, lillan kom in. Ur läroplanen: Erbjuda lek och rörelse utifrån elevernas önskemål.

Tisdagens aktivitet var något som barnen har önskat, nämligen Wii just dance. Det var många som ville vara med och dansa, både själva och i par. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas behov och intressen.

På onsdagens fritidstid gick vi till Bokliden och lekte i blåbärsskogen. Barnen byggde kojor, letade efter fina stenar och åt (?) blåbär…. Ur läroplanen: Vistelser i naturen och andra platser för fysisk aktivitet och naturupplevelser.

Igår visade vi Lilla Jönssonligan och det var populärt. Barnen såg skillnad på hur det var förr jämfört med hur det är nu, tex att de inte hade bilbälte på sig. Ur läroplanen: Erbjuda rekreation och vila.

Vi avslutade veckan med att att baka tigerkaka, en bra samarbetsövning där man även fick träna lite matte.

Vi önskar er alla en trevlig helg med bilder från Bokskogen som vi besökte förra veckan då det var studiedag. // Jannice, Matilda, Maria, Camilla och Johan