1:ans veckobrev v.37

Varje morgon när eleverna kommer in i klassrummet startar de direkt sitt arbete med antingen en startuppgift, tyst läsning eller lyssna på bok på Polyglutt. De vet precis vad de ska göra och det blir oftast lugnt och skönt i klassrummet.

Denna vecka har vi börjat på ett nytt kapitel i matteboken som handlar om addition. Vi kommer träna på att addera med talkamrater, genom att räkna vidare och att förstå likhetstecknets betydelse.

Vi har börjat arbeta med arbetsschema i svenskan för att eleverna ska veta vad de kan arbeta med om de blir klara med uppgiften som ska göras under lektionen. En del saker är samma för alla på arbetsschemat och resten är individanpassat utefter vad just den eleven behöver träna på.

I tankeboken skrev eleverna om vad som gör dem arga.

Idag på engelskan har vi haft våra tummar till hjälp för att träna på att presentera oss, berätta hur gamla vi är, vilken favoritfärg och vilket favoritdjur vi har. De var jätteduktiga och vågade prova att säga fraserna på egen hand.

v.38

Mån:

Tis: Skoljoggen, se separat inlägg.

Ons:

Tors: läsläxa