Trygghetscirkel

Välkommen till en förkortad trygghetscirkel

en föräldragrupp på 3ggr á 2h

Föräldrar med barn på Liatorps och Diö skola är välkomna.

Vi kommer att vara på Diö skola.

Teman som vi kommer ta upp är:

• Lära oss att förstå och hantera alla olika känslor som kommer när vi är med våra barn
  • Att kunna sätta gränser på ett bra sätt för våra barn
  • Att förstå mitt barns beteende

I kursen går vi igenom barns behov och vad det innebär att vara en trygg förälder för sitt/sina barn. Både när barnet tänjer på gränser eller vill komma tillbaka och tanka “känslomässig energi” hos dig.

Vi går även igenom hur vi lär barnen att hantera alla sina känslor samtidigt som vi lär oss att förstå alla våra egna känslor som kommer när vi samspelar med våra barn. Därifrån lär vi oss hitta våra styrkor och svagheter och vad det har för betydelse för relationen till våra barn.

Anmäl er eller om ni har frågor: foraldrargruppen@almhult.se eller till klassläraren.

Skriv gärna önskemål om dag och tid, så försöker vi tillgodose så mycket som möjligt.

Märk ert mail med ”Diöskola”.

Sista anmälningsdatum 30/9