Fritids v36

I måndags kunde man vara med på styrketräning/kondition. Vi gjorde 2 omgångar tabata och avslutade med stretching. Alla kämpade på så de var trötta och lite svettiga efteråt.
Ur läroplan: Ge förutsättningar att utveckla en allsidig rörelseförmåga genom att få delta i fysiska aktiviteter.

På tisdagen tittade vi på filmer om hälsa, bland annat om mat och kroppsfunktion. Efter varje avsnitt så berättade eleverna något om vad det handlade om.
Ur läroplan: Livsstilens betydelse för hälsan, tex hur kost, sömn och balansen mellan fysisk aktivitet och vila påverkar det psykiska och fysiska välbefinnandet.

Vi hade King med vuxen som aktivitet, så att bland annat de nya i F-klassen kunde få lära sig reglerna. Alla hade roligt och det blev bra spel.

Det var även kompismassage samma dag, där man följde en massagesaga och pratade med varandra hur man ville bli masserad, för ömsesidig respekt.
Ur läroplan: Ge eleverna möjlighet att samarbeta och utveckla goda kamratrelationer.

Igår erbjöd vi att gå en runda på lilla elljusspåret vid Bokliden. Efter det var det fruktstund. Barnen tyckte det var bra att gå ut i naturen och röra på sig, både för kroppen och knoppen.
Ur läroplan: Inspirera till nya upptäckter, samt ta tillvara på elevernas förslag.

Idag hade vi danstopp och limbo. Många var med och hade roligt, men limbon var lite svår, speciellt om man var lång.

Påminnelse om att det är studiedag på onsdag, glöm inte kolla så barnens tider stämmer.

Vi saknar många lappar om föräldrars arbetstider, lämna gärna in snarast.

Trevlig helg önskar vi på fritids!