1:ans veckobrev v.36

Idag kom regnet och det är många som inte har regnkläder och stövlar här i skolan. Vi är ute i alla väder så det är viktigt att ordentliga kläder finns här. Några elever bad mig påminna i kontaktboken så där har jag skrivit vad som saknas.

I måndags tittade de på en film om hösten tillsammans med Camilla. De gjorde sedan en tankekarta på tavlan och de fick sedan skriva faktatexter om hösten på sin Ipad. I torsdags fortsatte vi med hösten och vi pratade om vilka högtider vi firar i Sverige på hösten. De ritade sedan bilder på sådant som vi förknippar med hösten.

Idag har nästan alla blivit klara med första kapitlet i matteboken och de flesta känner att det som vi gjort har varit ganska lätt. Det som en del upplever är lite svårt är när vi arbetar med talcirklar.

I tisdags hade vi en riktigt härlig utedag med perfekt väder. Eleverna fick gå tipsrunda om allemansrätten, göra kolbullar, göra figurer av naturmaterial och leka lekar.

Kom ihåg att gå in och fylla i era barns personblad på IST så att vi har uppdaterade samtycken till att publicera foton på era barn men även aktuella kontaktuppgifter till er.

v.37

Mån: