Fritids v35

Vi startade veckan med att man fick namnge sitt bord vid mellanmålet. Efter det kunde man leka lekar utomhus.
Ur läroplan: Erbjuda eleverna en meningsfull fritid.

I tisdags hade vi en tipsrunda om personalen, där man fick se en bild på en sak, och gissa på vem ur personalen som hade den saken i sitt hem. Det var svårt att gissa på vilket alternativ som var rätt, men alla hade roligt och hjälpte varandra.
Ur läroplan: Främja elevernas fantasi och förmåga att lära tillsammans med andra.

Skapandet denna veckan var att göra kort eller bilder med stämplar och tuschpennor. Det blev fina bilder, och några kort att ge bort.
Ur läroplan: Olika material, redskap och tekniker för att skapa.

Man har fått vara med och göra en hinderbana, som vi först skissade upp tillsammans hur den skulle se ut innan vi byggde upp den. Den blev bra, men en tanke till nästa gång är att göra den lite längre. Många provade den.

Igår var alla elever med och skrev förslag till det nya temat för denna månaden, rörelse och hälsa. Vi fick jättemånga bra och varierade förslag.

Efter det erbjöd vi styrd fotbollsmatch. En personal är med och håller i matchen, går igenom reglerna tillsammans med eleverna och delar upp lag. Varje lag fick sedan bestämma vad de skulle heta. Det blev en spännande match med mycket peptalk.

I eftermiddag har nästan alla barn kollat på filmen Husdjurens hemliga liv. Den var rolig och bjöd på många skratt.
Ur läroplan: Erbjuda eleverna rekreation och vila för hälsa och välbefinnande.

Numera har vi öppet på fritids från 6:45 istället för 7:00, så ni behöver inte lämna på förskolan efter den tiden.

Trevlig helg, hälsningar fritidspersonalen!