1:ans veckobrev v.33

Det är så kul att äntligen vara igång och att få välkomna era barn hit till skolan igen. Det ska bli spännande och roligt att få följa era barns utveckling under läsåret. Behöver ni komma i kontakt med mig så kan ni nå mig på skolans telefon 0476-55015, mejl: sofie.tillemark@almhult.se eller (om det är mer brådskande) på min privata telefon 070-3207852.

I onsdags blev det mycket målande då vi skulle göra namnskyltar till både hallen och lådan i klassrummet. Jag, Johan och Camilla hamnade i heta stolen där eleverna fick ställa vilka frågor de ville till oss. Sedan fick de göra ett självporträtt från första skoldagen i 1:an.

I torsdags skrev de texter om sitt sommarlov. Instruktionerna de fick var att de skulle skriva om något kallt, varmt, rolig och tråkigt de varit med om under sommaren. Jag är imponerad av hur duktiga era barn redan är på att skriva.

På musiken med Jannice pratade de först om vad man kan göra i ämnet musik. Sedan sjöng de bland annat huvud, axlar, knä och tå.

Något som är helt nytt i årskurs 1 är att de kommer att ha engelska. Vi började med detta idag och jag tror att det var flera som var lite nervösa inför detta. Men det gick så bra och det visar sig att de redan har mycket förkunskaper. Vi tränade på att säga My name is… inför varandra, vi tränade siffrorna upp till 20, lite färger och sjöng Head, shoulders, knees and toes.

Kom gärna in i klassrummet och titta när ni hämtar/lämnar!

v.34

Mån:

Tis: idrott (ombyte och handduk)

Ons:

Tors:

Fre:

Ha en riktigt skön helg!

Sofie