2:ans veckobrev v 33

Äntligen är skolan igång. Det har varit så roligt att få träffa alla era härliga barn. I veckan har vi också hälsat Angelos välkommen till vår klass.

Vi började veckan med att göra ett ”hitta någon som har – bingo”. Vi har också fixat med namnlappar till hallen och lådan.

Nytt för i år är att eleverna har slöjd och engelska på schemat. På torsdagar åker eleverna buss till Diö för träslöjd och idrott. Till våren blir det syslöjd istället. Igår gick eleverna igenom reglerna som gäller i slöjdsalen och hur arbetsgången ser ut.

Nu i tvåan kommer vi också jobba en del tillsammans med trean så i veckan har vi träffat dem vid två tillfället. Igår hade vi en namnpresentation och lekte under hökens vingar kom. Vi jobbade också med hur man vill ha det för att det ska vara god arbetsro i klassrummet. Idag jobbade vi med matte tillsammans och spelade ”tjuv” och sen bingo.

På måndagar kommer vi också ha veckans grej tillsammans med 3:an. Då kommer vi lära oss om kanske ett djur, en person eller en plats. Efter att vi fått lära oss massa nya saker får eleverna träna på att skriva en faktatext.

Veckan avslutades med tankebok. Varje fredag kommer vi skriva om veckan som gått.

Jag ser framemot att lära känna era barn och se de utvecklas under året.

Måndag: Veckans grej – Blöt flygare

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag: Idrott inne (ombyte och handduk)

Fredag:

Ha en skön helg!