Fritids v 22

I måndags utvärderade vi vårt naturtema. Eleverna fick sätta stjärnor på ett papper där aktiviteterna vi gjort var uppradade. Flest stjärnor fick ”titta på djur i lupp”, tipsrunda ”tillverka en fjärilslarv” och gå till återvinningen. Eleverna fick även lämna förslag på vad för aktiviteter de vill att vi ska orda på sommarlovet.

Efter mellanmålet tävlade vi i ”Insektsduellen”. Denna tävling blev mycket populär och vi körde många omgångar innan alla blev nöjda. Man fick även en bra träning i att vänta på sin tur.

I tisdags spelade vi fotbollskubb och i onsdags kunde man få en ansikts- eller armmålning. Det är alltid populärt att bli målad, och kölistan var lång.

I torsdags kunde man få lära sig hur man spelar kula. Eftersom det regnade rejält fick det bli inomhus, men det gick precis lika bra!

Idag har vi haft tävling i armbrytning. Alla kämpade ordentligt för att vinna och hejaropen hördes på hela skolan.

Nu önskar vi alla en riktigt trevlig helg!

Personalen på fritids