3:ans veckobrev v 22

Nu har vi gjort den sista hela veckan i skolan och skolavslutningen närmar sig med.

Nu har alla i klassen hunnit ha varsin rastaktivitet för skolan. Det har blivit bland annat dragkamp, dansstopp, killerball och limbo.

I onsdags hade vi en trevlig dag på Bokliden. Eleverna fick gå runt på olika stationer. De gå en liten tipsrunda, göra naturmandalas, känna i olika lådor och hitta samma sak i naturen och även lyssna till två berättelser. Vi hann också med fri lek och till lunch åt vi hamburgare med bröd.

Igår var det terminens sista slöjdlektion och sen stannade vi kvar för att hälsa på i Diö en sista gång. Denna gång var de nya lärarna Linda och Henny med oss. Vi började med två lekar för att lära känna varandra bättre. Sen gick vi en tipsrunda med frågor kring elevernas nya lärare. Innan vi åkte hem fick vi titta på de nya klassrummen.

Vi har också avslutat arbete om vår kropp. Vi har pratat om vad vi behöver för att må bra ex rörelse, sömn, mat och att göra roliga saker. Sara har också haft sista lektionen om Stopp min kropp. Idag handlade det om att vara trygg på nätet.

I veckan har vi också skrivit ett tacktal till oss själva. Idag avslutade vi med spelhåla.

Måndag: Ledig

Tisdag: Idrott ute (ombyte och dusch). Avslutning på skolan mellan 16.30 och 20.00

Onsdag:

Torsdag: Ta med en storpåse så vi kan skicka hem saker vi gjort och kläder.

Fredag: Skolavslutning

Ha en skön helg!