1:ans veckobrev v.21

Äntligen har jag kunnat arbeta lite denna vecka. Det är jobbigt att vara hemma och inte kunna vara med klassen i skolan.

I måndags arbetade de klart med kapitlet i matteboken som handlade om multiplikation och division. Idag började vi på ett nytt kapitel som är ganska enkelt och kort så vi kommer nog hinna klart innan sommarlovet. Detta handlar om ordningstalen, första, andra, tredje… osv. Eleverna kommer att fortsätta med denna bok även i början av 2:an.

I tisdags hade de utomhusidrott på Bokliden. De lekte då Under hökens vingar kom, Banantagen och Sol, vind och vatten.

Vilken tur vi hade med vädret på vår friluftsdag, det började regna strax innan vi skulle avsluta dagen på Bokliden. Dagen var mycket uppskattad av alla eleverna i klassen och de tyckte att stationen Röra-känna-gissa var roligast.

Idag fick eleverna skriva om vad som varit bra i 1:an och hur det känns att börja 2:an. Först skrev vi upp en massa saker som vi lärt oss om och arbetat med under läsåret och sedan fick de skriva i sina böcker.

I år har vi insekter som tema till skolavslutningståget. Vi i 1:an kommer att skapa bin som vi ska vifta med när vi går runt i Liatorp.

Det har efterfrågats att vi i klassen ska spela fotboll tillsammans och det planerar vi att göra på onsdag så då är det bra om eleverna har ordentliga skor på sig som de kan springa i.

v.22

Mån: Lediga!

Tis: idrott utomhus

Ons: 1:ans fotbollsmatch

Tors: ta med påse att ta hem alla saker i

Fre: Skolavslutning! Se tidigare inlägg om tider för när ni föräldrar är välkomna att komma titta.

Ha en skön helg!

Sofie och Maria