F-klassens veckobrev v: 22

I morgon är jag på examen i Göteborg, så därför kommer veckobrevet redan i dag.

Läsårets sista veckobrev. Det är helt otroligt vad tiden går fort när man har roligt. Eleverna har utvecklats fantastiskt fint både kunskapsmässigt och socialt. En härlig klass som är redo att börja i årskurs 1.

Första veckan på läsåret fick eleverna rita ett självporträtt. I måndags gjorde vi samma sak igen och vilken skillnad på elevernas bilder. Nu fanns det ögonbryn, näsa, öron och ögonfransar med på de flesta teckningarna. Kul att se en utveckling även där.

I onsdags hade vi en härlig friluftsdag på Bokliden. Eleverna fick göra naturmandala, lyssna på berättelser, gå tipsrunda och känna, gissa, hämta lek med material från naturen. Fika, hamburgare och vädret gjorde inte dagen sämre.

I dag har vi fortsatt med programmering. Eleverna fick programmera en nalle som skulle ta sig från en sida till en annan på en spelplan. På planen fanns det svarta cirklar som nallen skulle ta sig förbi. Kul men lite klurig övning.

På veckans idrottspass på Bokliden lekte vi under hökens vingar kom, sol, vind, vatten och skala banan. Svettigt värre fast det inte var speciellt varmt.

Det är fortfarande flera elever som har låneböcker hemma. Ta med dem till skolan nästa vecka.

På torsdag ska vi plocka ihop allt vi har jobbat med under terminen och eleverna ska ta med sig det hem. Eftersom vi har jobbat flitigt så behöver eleverna ha med sig en STOR kasse senast torsdag.De som inte ska vara på Fritids under sommarlovet ska även ta med sig sina stövlar, regnkläder och extrakläder hem. Det kan kanske behövas lite bärhjälp utav er vuxna.

V: 23

Måndag: Sveriges nationaldag 🇸🇪

Tisdag: Idrott ute

Onsdag:

Torsdag: Ta med påse

Fredag: Skolavslutning 🌸

TACK för ett fint läsår. Era barn är fantastiska!!

Tesan & Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.