Fritids v19

Den här veckan har vi fortsatt att skapa med toarullar. Det blir många fina skapelser som ni kommer att få se på trivselkvällen.

I tisdags firade vi Fritidshemmens dag. Vi började firandet med att göra raketen och fira av några små smällare. Därefter fick man beställa hamburgare i fritids egen restaurang. Det var mycket populärt och de flesta gjorde två beställningar, så roligt med något nytt!! Efter att vi avnjutit mellanmålet bar det av till gräsplanen vid medborgarhuset. Där spelade vi en brännbollsmatch som slutade oavgjort. En mycket trevlig dag med glada barn!!

I onsdags gick vi till Lilla skogen för att leka och tälja.

Som del två i vår aktivitet med att leta skräp, gick vi i torsdags till återvinningen. Där sorterades papper, kartong, glas, plast mm.

Idag har vi avslutat veckan med en film om djur och natur. Barnen tyckte att filmen var bra.

Glöm inte att fylla i om ni har behov av barnomsorg på klämdagen den 27/5.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!