1:ans veckobrev v.19

Dino hade haft det mysigt med Janos i helgen. De hade tittat på film om Dinos historia, Janos hade läst bok och tränat läsläxa med hen. Idag följde Dino med Adnan hem.

I matte har vi arbetat med att dela i lika stora grupper och hur många grupper det är, ex. det är 4 grupper med 3 i varje grupp (4×3). Vi har även pratat om rader och dubbelt. Många olika begrepp som vi använder för att förstå multiplikation.

Igår blev vi äntligen klara med arbetet om träd och knoppar. Eleverna fick redovisa sina fina böcker tillsammans med den de arbetat med. Innan redovisningen pratade vi om hur den som lyssnar ska vara/göra och vad den som redovisar ska tänka på. Efter en grupp redovisat fick lyssnarna ge respons på vad som de gjorde bra och vad de kan tänka på till nästa gång. Mycket bra jobb av alla med redovisningen men även av att ge respons. Jag och Maria blir så stolta över dem när de verkligen tar responsen på allvar och även själva tänker på att göra det i andra situationer.

Idag var vi på Live! i Älmhult och tittade på föreställningen Guldet. En mycket bra föreställning och eleverna har med sig lite info hem om den idag.

v.20

Mån: efterarbete av föreställningen Guldet

Tis: Liatorpsruset, se separat inlägg.

Ons: läsläxa

Tors: matteläxa, Trivselkväll 17.30