Fritids v 18

I måndags fick eleverna lämna förslag på vad dom vill göra på vårt natur-tema. Man fick skriva ner sina förslag på post-it lappar. Önskemål om att tälja, gå till bokskogen, plocka skräp och pyssla med det, var saker som kom upp. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas intressen.

Aktiviteterna man kunde välja på denna veckan har varit att titta på en film om skräp/återvinning, leta skräp i Liatorp och sedan skapa något med det, samt att tillverka något av en toarulle.

I onsdags var det blivande fritidsbarnen på besök hos oss. Det var jättekul att lära känna dem och visa allt man kan göra här på fritids.

På tisdag är det Fritidshemmens dag. Det kommer vi såklart att fira lite extra! De barn som skulle varit lediga denna dag är välkomna att vara med till klockan 15.30. Meddela oss via sms eller i kontaktboken om de ska stanna kvar efter skolan.

Glöm inte att fylla i det temporära schemat över Kristi himmelfärdsdag.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!