3:an veckobrev v 17

Vi har haft matte. Vi har haft svenska. Vi hade simning. Det var kul. Vi har haft engelska. Vi har haft NO och SO. Det handlade om kroppen. Vi har haft teknik. Nu har vi tankebok.

Linus och Milton

———————————————————————————————————-

I veckan bytte vi axelkompisar och vi tackade vår gamla med att skriva en ”tack för”- hälsning. Med sin nya axelkompis fick man idag planera för att hålla i en rastaktivitet.

I veckan har vi avslutat vårt arbete med forntiden. Vi sorterade de olika tidsåldrarna i ordning och sammanfattade de genom att rita en liten bild till varje ålder. Även på tekniken pratade vi om hur tekniken förändras genom tiden. Vi diskuterade också olika sätt människan har kommunicerat med varandra ex lertavlor, eld, brevduvor, telefon.

Igår startade vi upp ett arbete som kommer handla om vår kropp. Vi kommer tillsammans med kurator Sara också jobba med ett område som heter ”Stopp min kropp”. Ifall det dyker upp frågor och tankar hos barnen hemma så lyssna gärna på dem, och det finns möjlighet att prata både med mig, Pernilla och Sara på skolan.

stopp-min-kropp_information–om-undervisning_brevmall (1)

Igår pratade vi också om vad man kan tänka på och göra när man är på nätet och sociala medier.

Vi har gjort ett par prov även denna vecka och nu börjar vi närma oss slutet.

Vecka 18

Måndag: Läsläsa – ta med boken och läskortet

Tisdag: Idrott inne (ombyte och dusch)

Onsdag: Engelskaglosor – ta med glosboken. Simundervisning (badkläder och handduk)