1:ans veckobrev v.16

Vilket härligt väder vi har haft denna vecka. Eleverna har verkligen njutit av att kunna gå ut utan överdragsbyxor och tjockjacka.

Helgen innan lovet var Dino hemma hos William och spelade bandy och fotboll. De var även på discot i Eneryda tillsammans. Idag åker Dino hem med Astrid.

I NO arbetar vi med knoppar och träd, i tisdags började eleverna arbeta lite med trädet som de i par ska arbeta med. Igår gick vi till skogen för att leta knoppar. De fick fota knopparna de hittade och sedan tittade vi tillsammans på dem när vi kom tillbaka till skolan. Det var lite klurigt att se vilka knoppar de hade hittat men den vi lättast kunde se var bok som vi även kallar Långe Boke.

På läsläxepasset fick eleverna skriva om:  Tror du att det som hände i boken kan hända i verkligheten?

I matte har vi arbetat med subtraktion och skillnad. Det är lite svårt att tänka skillnad och inte bara att subtraktion är att ta bort. Vi har även börjat på med problemlösningsuppgifter där de ska välja räknesätt.

På torsdagen hjälptes eleverna åt tillsammans med Maria att förhöra varandra på matteläxan.

På idrotten lekte de sol, vind och vatten och kinesiska muren. Det är 2 väldigt uppskattade lekar.

Idag hade de musik med Jannice och de tittade då på konserten Peter och vargen. De fick under tiden rita de olika karaktärer.

v.17

Mån: låna böcker